ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ 17ης ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ
ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ
ΤΗΣ 20ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018
Ημερομηνία συνεδρίασης |
: |
20 Αυγούστου 2018 |
|
Ημέρα και ώρα συνεδρίασης |
: |
Δευτέρα, ώρα 14:00 |
|
Ημερομ. επίδοσης πρόσκλησης |
: |
14.08.2018 |
|
Αριθμός μελών |
: |
7 |
|
Παρόντα μέλη |
: |
5 |
|
Δημήτρης Λουκάς, Πρόεδρος – Δήμαρχος, Ηλίας Στουραΐτης (αναπληρωματικό μέλος στη θέση του τακτικού Αναστάσιου Αντωνίου), Ευαγγελία Βελετάκου, Παναγιώτης Τσίκλος, Ιωάννης Συρίγος |
|||
Απόντα μέλη |
: |
2 |
|
Κωνσταντίνος Λεβαντής, Ιωάννης Παρασκευής |
Παρούσας της Γραμματέως Γαϊτανιώς Μαργαρίτη
ΘΕΜΑ: Έγκριση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Δ’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου
Αρ. Απόφ.: 218/2018
Ο κος Πρόεδρος, μετά τη διαπίστωση της νόμιμης απαρτίας (άρθρο 75, παρ.1 του Ν.3852/2010), κήρυξε της έναρξη της συνεδρίασης και εισηγούμενος το θέμα περί «έγκρισης πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Δ’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου», έθεσε υπόψη των μελών της Οικονομικής Επιτροπής τα ακόλουθα:
- Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.4071/2012 (ΦΕΚ 85 Α/11-4-2012): Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ.
- Την υπ’ αριθμ. 158/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Λαυρεωτικής σχετικά με την «Ίδρυση Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Λαυρεωτικής και συγκρότηση επιτροπής διαχείρισης που εποπτεύει τη λειτουργία του».
- Την υπ’ αριθμ 408/2014 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής Λαυρεωτικής με θέμα «εισήγηση σχεδίου κανονισμού λειτουργίας Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Λαυρεωτικής».
- Την υπ’ αριθμ. 201/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Λαυρεωτικής με θέμα «ψήφιση κανονισμού λειτουργίας Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Λαυρεωτικής».
- Το αριθμ.1/2016 πρακτικό της Διαχειριστικής Επιτροπής του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής σχετικά με την έγκριση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Α’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου.
- Την υπ’ αριθμ.144/2016 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Λαυρεωτικής με την οποία εγκρίθηκε η Έκθεση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Α’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής.
- Το αριθμ.2/2016 πρακτικό της Διαχειριστικής Επιτροπής του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής σχετικά με την έγκριση του πίνακα δικαιούχων (Β’ κύκλου) των υπηρεσιών του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου.
- Το αριθμ.1/2017 πρακτικό της Διαχειριστικής Επιτροπής του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής σχετικά με την έγκριση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Β’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου.
- Την υπ’ αριθμ. 137/2017 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής με την οποία εγκρίθηκε η Έκθεση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Β’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής.
- Την αριθμ.4/2017 απόφαση της Διαχειριστικής Επιτροπής του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής σχετικά με την έγκριση του πίνακα δικαιούχων (Δ’ κύκλου) των υπηρεσιών του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου.
- Το αριθμ.1/2018 πρακτικό της Διαχειριστικής Επιτροπής του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής σχετικά με την έγκριση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Δ’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου.
Ακολούθως, ο κος Πρόεδρος γνώρισε στα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής ότι με το αριθμ. πρωτ:10959/17.07.2018 έγγραφό της, η Διαχειριστική Επιτροπή υπέβαλε την Έκθεση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Δ’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου, προκειμένου να εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αριθμ. 158/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Με βάση τα ανωτέρω, ο κος Πρόεδρος κάλεσε τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής να αποφασίσουν σχετικά.
Η Οικονομική Επιτροπή
αφού άκουσε την εισήγηση του κου Προέδρου, έλαβε υπόψη:
- Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν.4071/2012,
- Την υπ’ αριθμ. 158/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου,
- Την υπ’ αριθμ 408/2014 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής,
- Την υπ’ αριθμ. 201/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου,
- Την αριθμ.4/2017 απόφαση της Διαχειριστικής Επιτροπής,
- Το υπ’ αριθμ. 1/2018 πρακτικό της Διαχειριστικής Επιτροπής
και έπειτα από διαλογική συζήτηση
αποφασίζει ομόφωνα
Εγκρίνει την Έκθεση πεπραγμένων – διαχειριστικού απολογισμού (Δ’ κύκλου) του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής, όπως αναλυτικά αναφέρεται κατωτέρω:
Έκθεση Πεπραγμένων – Διαχειριστικού Απολογισμού Δ΄ Κύκλου Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου Λαυρεωτικής
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 158/2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λαυρεωτικής, ιδρύθηκε το κοινωνικό παντοπωλείο και συγκροτήθηκε Επιτροπή Διαχείρισης που εποπτεύει τη λειτουργία του. Στη συγκεκριμένη Επιτροπή προεδρεύει ο Δήμαρχος και μετέχουν Δημοτικοί Σύμβουλοι που έχουν οριστεί με την ανωτέρω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Δήμος Λαυρεωτικής έχει μεριμνήσει για τη διάθεση κατάλληλων χώρων για τις ανάγκες στέγασης του κοινωνικού παντοπωλείου και στις δύο δημοτικές ενότητες. Για την περιοχή του Λαυρίου έχει επιλεγεί ισόγειο κτίσμα στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής (Φωκίωνος Νέγρη) και για την περιοχή της Κερατέας, το ισόγειο του δημαρχιακού καταστήματος Κερατέας.
Έχοντας ολοκληρωθεί με επιτυχία ο Δ’ κύκλος διανομών σε ωφελούμενους δημότες μας, σκοπός της παρούσας έκθεσης είναι να παρουσιάσει ολοκληρωμένα και με σαφήνεια τα βήματα και τις ενέργειες που ακολουθήθηκαν από τις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου Λαυρεωτικής.
Ο Δήμος, για την έναρξη του Δ’ κύκλου λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου, τον Δεκέμβριο του 2017, μέσα από ανακοίνωση – πρόσκληση προς τους δημότες του, περιέγραφε τα ακριβή δικαιολογητικά που χρειάστηκε να υποβάλλουν οι δυνητικά δικαιούχοι, με βάση τα κριτήρια της υπ. αριθ. 201/2014 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.
Συγκεκριμένα τα δικαιολογητικά που ζητήθηκε να προσκομιστούν στις αρμόδιες υπηρεσίες ήταν τα εξής:
- Αίτηση του ενδιαφερομένου
- Υπεύθυνη δήλωση
- Αντίγραφο Φορολογικής Δήλωσης
Δυνητικά δικαιούχοι του κοινωνικού παντοπωλείου είναι:
- Έλληνες μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Λαυρεωτικής
- Ομογενείς μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Λαυρεωτικής
- Αλλοδαποί που αποδεδειγμένα κατοικούν μόνιμα στο Δήμο Λαυρεωτικής και διαθέτουν άδεια παραμονής και θεωρημένο διαβατήριο.
Οι αιτήσεις με τα επισυναπτόμενα δικαιολογητικά των πολιτών υποβλήθηκαν στις υπηρεσίες πρωτόκολλου των δύο δημοτικών ενοτήτων και στα ΚΕΠ Λαυρίου και Κερατέας από 18.09.2017. Για τη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων η παραλαβή των αιτήσεων συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Υπήρχε πρόβλεψη στον Κ.Α εξόδων 15-6474.002 οικονομικού έτους 2017. Μετά την διενέργεια ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού από τον οποίο αναδείχθηκε προμηθευτής για τα είδη του κοινωνικού παντοπωλείου, η ατομική επιχείρηση Σκουριάς Ανδρέας, υπεγράφη η από 7 Μαρτίου του 2017 σύμβαση συνολικού ποσού 78.829,30€ και χρονικής διάρκειας ενός έτους. Επίσης μετά από την υπ’ αριθμ. πρωτ. 24086/20.12.2017 πρόσκληση υποβολής προσφοράς του Δημάρχου Λαυρεωτικής έγινε η ανάθεση της προμήθειας 460 πακέτων με γαλοπούλα, χριστόψωμο και κρασί στην Salas Inter. Group Εκδηλώσεις A.E. και υπεγράφη η από 24171/21-12-2017 σύμβαση. Διατέθηκε σε 460 οικογένειες ωφελουμένων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
Στη συνέχεια οι κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου με βάση τα κριτήρια που έχουν καθοριστεί με την απόφαση 201/2014 του δημοτικού συμβουλίου, δημιούργησαν τη λίστα ωφελούμενων, οι οποίοι για το διάστημα από τον Δεκέμβριο του 2017 έως το Μάιο του 2018 έλαβαν έξι (6) φορές αντίστοιχα πακέτα τροφίμων (Δ’ κύκλος λειτουργίας δημοτικού κοινωνικού παντοπωλείου).
Βασικό κριτήριο για την ένταξη των ατόμων και των οικογενειών ήταν η διαπίστωση της αδυναμίας τους να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές βασικές ανάγκες σε συνδυασμό με την εξέταση και άλλων κοινωνικών κριτηρίων.
Με την 4/2017 απόφασή της (επισυνάπτεται η απόφαση και η συνημμένη σχετική λίστα των ωφελούμενων, η Διαχειριστική Επιτροπή του Κοινωνικού Παντοπωλείου προχώρησε στη διαμόρφωση και έγκριση των ωφελούμενων που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα του κοινωνικού παντοπωλείου.
Στη συνέχεια οι δικαιούχοι ειδοποιήθηκαν τηλεφωνικά από υπαλλήλους του δήμου, ώστε να τους γνωστοποιηθεί η ημερομηνία διανομής των τροφίμων και ο τόπος διανομής. Αυτό επαναλαμβανόταν κάθε μήνα πριν την εκάστοτε διανομή. Να σημειωθεί ότι, έγινε συντονισμένη προσπάθεια από τις υπηρεσίες, ώστε οι ωφελούμενοι να αποτελούν αρχηγούς οικογένειας και να αποφεύγεται η επιλογή 2 ατόμων από την ίδια οικογένεια ως ωφελουμένων, προκειμένου να ανακουφιστούν όσο το δυνατόν περισσότερες οικογένειες.
Τον μήνα Δεκέμβριο του 2017 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διανομή τροφίμων, η 2η πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2018, η 3η το Φεβρουάριο του 2018, η 4η Μάρτιο του 2018, η 5η τον Απρίλιο του 2018 και η 6η τέλη Μαΐου 2018.
Το Δεκέμβριο του 2017 όμως, εκτός από την καθιερωμένη διανομή των ειδών του Παντοπωλείου, ο Δήμος προέβη σε συνολική προμήθεια 460 έτοιμων πακέτων με γαλοπούλα, χριστόψωμο και κρασί, τα οποία διένειμε στους ωφελούμενους κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.
Οι ποσότητες τροφίμων που διανέμονταν κάθε μήνα στους ωφελούμενους ήταν οι κάτωθι:
- 2lt λάδι
- 1kg ζάχαρη
- 1kg αλεύρι
- 1kg φασόλια
- 1kg φακές
- 2kg ρύζι
- 4 πακέτα μακαρόνια
- 3 τεμάχια τοματοχυμό
- 6 κουτιά γάλα εβαπορέ
Αριθμητικά οι ποσότητες που προμηθεύτηκαν στο κοινωνικό παντοπωλείο και διανεμήθηκαν κατά τον Δ’ κύκλο λειτουργίας (6 διανομές) του, στους 449 ωφελούμενους-αρχηγούς οικογενειών σε όλο το δήμο ήταν:
- μακαρόνια 680 τεμάχια των 500 gr
- ελαιόλαδο 670 τεμάχια των 2 lt
- φασόλια 340 τεμάχια των 500 gr
- τοματοχυμός 010 τεμάχια των 500 gr
- γάλα εβαπορέ 020 τεμάχια των 410 gr
- αλεύρι 670 τεμάχια του 1kg
- ζάχαρη 670 τεμάχια του 1kg
- φακές 340 τεμάχια των 500 gr
- ρύζι 680 τεμάχια των 500 gr
Το Κοινωνικό μας Παντοπωλείο συνεχίζει να έχει παράλληλα με τις διανομές και χορηγία, έτσι ώστε να ενισχύσει την ποσότητα των καθιερωμένων προϊόντων του. Συγκεκριμένα, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (Δ.ΕΠ.Α. ΑΕ), στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που διέπει τη λειτουργία της, εξασφάλισε τη χορηγία σε ορισμένα προϊόντα παντοπωλείου που τα διανείμαμε κατά τη διάρκεια του Δ’ κύκλου. Τα συμπληρωματικά αυτά προϊόντα ήταν: ρύζι καρολίνα, ρύζι γλασέ, φακές, φασόλια και ηλιέλαιο.
Μετά την ολοκλήρωση της Δ’ φάσης του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου συνεχίστηκε η υποβολή των αιτήσεων για δυνητικά δικαιούχους της Ε’ φάσης του κοινωνικού παντοπωλείου, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία επεξεργασίας από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου.
Η παρούσα απόφαση να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Λαυρεωτικής www.lavreotiki.gr, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. 158/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Λαυρεωτικής.
Αφού αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται ως ακολούθως.
Ο Πρόεδρος Δημήτρης Λουκάς Δήμαρχος Λαυρεωτικής |
Τα Μέλη |
Πιστό απόσπασμα
Λαύριο 21.08.2018